Decentralizēto kanalizācijas sistēmu reģistrēšana
Līdz 2021. gada 31. decembrim Saulkrastu novada pilsētā un ciemos esošajiem īpašumiem, kuru kanalizācijas sistēma nav pieslēgta centralizētajai kanalizācijas sistēmai, jābūt reģistrētiem pašvaldībā.
Balstoties uz Ministru kabineta 27.06.2017. noteikumiem Nr. 384 “Noteikumi par decentralizēto kanalizācijas sistēmu apsaimniekošanu un reģistrēšanu” Saulkrastu novada pašvaldība 26.01.2022. domes sēdē apstiprinājusi saistošos noteikumus nr.4/2022 “Decentralizēto kanalizācijas pakalpojumu sniegšanas un uzskaites kārtība Saulkrastu novada pašvaldībā”. Noteikumi nosaka notekūdeņu apsaimniekošanas prasības nekustamā īpašuma esošajās notekūdeņu kanalizācijas sistēmās, kuras nav pievienotas novada centralizētajai kanalizācijas sistēmai, un šādu sistēmu reģistrācijas kārtību.
Uz kurām teritorijām attiecas minētās prasības?
Pašvaldības pieņemtie saistošie noteikumi attiecas uz visiem Saulkrastu novada pašvaldības administratīvās teritorijas robežās esošajiem DKS veidiem:
- rūpnieciski izgatavotas notekūdeņu attīrīšanas iekārtas, kuras attīrītos notekūdeņus novada vidē un kuru kopējā jauda ir mazāka par 5 m3/diennaktī;
- septiķi;
- notekūdeņu krājtvertnes, kurās uzkrājas neattīrīti notekūdeņi, septisko tvertņu dūņas.
Tas nozīmē, ka gan Saulkrastu pilsētā, gan novada ciemos, gan lauku teritorijās esošajiem īpašumiem jābūt ar reģistrētām decentralizētās kanalizācijas sistēmām.
Kur ir jāreģistrē īpašumā esošo DKS? Kādi dokumenti jāiesniedz?
Saulkrastu novada pašvaldības administratīvajā teritorijā esoša nekustamā īpašuma īpašnieks vai valdītājs, kura īpašuma esošā DKS nav reģistrēta, iesniedz Saulkrastu novada pašvaldībai pirmreizējo decentralizētās kanalizācijas sistēmas reģistrācijas apliecinājumu (SN nr.4/2022 pielikums nr.1).
Apliecinājums var iesniegt:
- iesniegumu var iesniegt, atstājot to pašvaldības pastkastē (atrodas pie pašvaldības ieejas durvīm, Raiņa ielā 8, Saulkrasti un Sējas pagasta ēkā “Jēņi”, Sējas pagasts);
- sūtot pa pastu: Saulkrastu novada pašvaldībai, Raiņa ielā 8, Saulkrasti, LV 2160;
- pieteikumu sūtot uz e-pasta adresi:pasts@saulkrasti.lv. Pieteikumam jābūt parakstītam ar drošu elektronisko parakstu, kas satur laika zīmogu.
Ja iegādājos īpašumu Saulkrastos, un tā DKS nav reģistrēta, vai ja tiek mainīta DKS, ko darīt?
Ja nekustamais īpašums tiek pārdots vai ir notikušas DKS izmaiņas (tās pārbūve vai veida maiņa, īpašumu pieslēgums centralizētajai kanalizācijas sistēmai, mainījies notekūdeņu novadīšanas plānotais apjoms, deklarēto vai faktiski dzīvojošo personu skaits), DKS īpašniekam vai valdītājam nekavējoties, bet ne vēlāk kā viena mēneša laikā pēc nekustamā īpašuma iegādes, iegūšanas vai izmaiņām Saulkrastu novada pašvaldībā jāiesniedz šo Noteikumu 1.pielikumā, norādītais apliecinājums jāiesniedz Decentralizētās kanalizācijas sistēmas reģistrācijas apliecinājums.
Vai šīs prasības attiecas arī uz manu īpašumu?
Prasības attiecas uz visu nekustamo īpašumu īpašniekiem vai valdītājiem. Ekspluatācijā pieņemtu ēku īpašnieki dažkārt uzskata, ka viņu īpašumos esošās DKS tiek automātiski reģistrētas pašvaldības reģistrā, vai arī ka reģistrācijas prasība uz viņiem neattiecas, jo pašvaldības būvvalde ēku ir pieņēmusi ekspluatācijā.
Tā tas nav, jo būves pieņemšana ekspluatācijā nenozīmē, ka DKS tiek reģistrēta reģistrā. Tas ir pienākums, kas veicams atsevišķi no ēkas nodošanas ekspluatācijā pat gadījumos, kad ēkas ekspluatācija uzsākta pirms 10, 20 vai 30 gadiem.
Kas notiks, ja nereģistrēšu savu DKS?
Par šajos noteikumos minēto prasību pārkāpumiem pašvaldība var piemērot brīdinājumu vai naudas sodu fiziskām personām līdz 500 eiro un juridiskajām personām līdz 1500 eiro.
Informācija par Saulkrastu novada domē reģistrētajiem asenizācijas pakalpojumu sniedzējiem, kuri drīkst apsaimniekot decentralizētās kanalizācijas sistēmas Saulkrastu novada teritorijā.