Sākot ar 2021.gada 11.oktobri, Nodarbinātības valsts aģentūra (NVA) visus klientus apkalpo attālināti. Tiem NVA reģistrētajiem klientiem, kuriem Individuālajā darba meklēšanas plānā bija paredzēta klātienes konsultācija NVA, uz viņu norādītajiem tālruņa numuriem tiks nosūtīta īsziņa ar informāciju par attālinātu apkalpošanu, proti – Individuālajā darba meklēšanas plānā paredzētajā laikā NVA darbinieks sazināsies ar klientu un apkalpos viņu telefoniski. 

Nepieciešamības gadījumos klientiem ar derīgiem sadarbspējīgiem sertifikātiembūs iespēja, iepriekš telefoniski vienojoties ar savu NVA filiāli vai Klientu apkalpošanas centru, saņemt pakalpojumu klātienē epidemioloģiski drošā vidē.

Dodoties uz NVA filiāli vai klientu apkalpošanas centru, līdzi jāpaņemderīgs personu apliecinošs dokuments (pase vai personas apliecība)un derīgssadarbspējīgs sertifikāts! Atrodoties NVA telpās, klientam ir jāievēro visi valstī noteiktie drošības pasākumi Covid-19 izplatības ierobežošanai – jālieto sejas maska, jāietur 2 metru distance no citiem cilvēkiem, jādezinficē rokas, jaievēro respiratorā higiēna un citi nosacījumi savai un apkārtējo drošībai. Iesakām līdzi paņemt arī savu pildspalvu. Klienti arīar derīgiem sadarbspējīgiem sertifikātiem nedrīkst apmeklēt NVA, ja ir elpceļu slimības pazīmes, ir noteikta pašizolācija vai mājas karantīna.

Saziņai ar NVA darbiniekiem lūdzam izmantot tālruni un e-pastu, NVA pārvaldes un filiāļu kontaktinformācija pieejama tīmekļvietnē.

Bezmaksas informatīvais tālrunis – 80200206.

Aicinām NVA klientus izmantot elektroniskos pakalpojumus NVA CV un vakanču portālā (cvvp.nva.gov.lv). Autentificēties NVA CV un vakanču portālā var gan ar internetbankas autentifikācijas līdzekli, uzklikšķinot uz attiecīgās bankas ikonas, gan ar elektronisko parakstu, gan ar eParaksts mobile.

Ja klientam nav iespējas elektroniski pieteikties bezdarbnieka statusam, to var izdarīt, iesniegumu izdrukājot, aizpildot un ieliekot filiāles pastkastītē.

Atgādinām, ka attālināti iesniegumu bezdarbnieka statusa piešķiršanai iespējams iesniegt arīoficiālajā elektroniskajā adresēvalsts pārvaldes pakalpojumu portālā www.latvija.lv. Adresējot ziņojumu NVA filiālei, jāizvēlas iespēja “Izvēlies veidlapu”, jāklikšķina uz piedāvātās veidlapas, jāaizpilda informācija un jāpabeidz elektroniskās adreses ziņojuma nosūtīšana.

Nevakcinēto klientu apkalpošana

Bezdarbnieka statusa laikā ir aktīvi jāmeklē darbs, un vakcinācijas vai pārslimošanas sertifikāta neesamība var ievērojami apgrūtināt darba meklēšanas iespējas.

Klientiem bezdarbnieka statusā, kuri bez Covid-19 vakcinācijas vai pārslimošanas sertifikāta nevar veikt aktīvus un sekmīgus darba meklējumus, NVA ir jāpiedāvā piemērots darbs, kura veikšanai ir nepieciešams Covid-19 sertifikāts.

Ar 25.11.2021. ir spēkā grozījumi Ministru kabineta noteikumos Nr.75 “Noteikumi par aktīvo nodarbinātības pasākumu un preventīvo bezdarba samazināšanas pasākumu organizēšanas un finansēšanas kārtību un pasākumu īstenotāju izvēles principiem”, saskaņā ar šo noteikumu 141.19 punktu derīga sadarbspējīga Covid-19 vakcinācijas vai pārslimošanas sertifikāta vai atzinuma par nepieciešamību atlikt personas vakcināciju pret Covid-19 neesība nav uzskatāma par iemeslu, lai bezdarbnieks atteiktos no piemērota darba piedāvājuma.

Ja NVA reģistrētais bezdarbnieks divreiz nespēj pieņemt piemērota darba piedāvājumu, bezdarbnieka statusu viņš var zaudēt.

Šobrīd NVA konsultācijas nodrošina attālināti, pamatojoties uz valstī izsludināto ārkārtējo situāciju saistībā ar Covid-19 izplatību. Nevakcinētajiem klientiem iespējams saņemt arī attālinātu karjeras konsultāciju tiešsaistē vai telefoniski, kā arī piedalīties nodarbinātības pasākumos, kuros nav nepieciešams sertifikāts, piemēram, ir pieejamas mācības atvērto tiešsaistes kursu platformās.