Laikā no 19. līdz 22. janvārim Somijas galvaspilsētā Helsinkos notika Ziemeļvalstu lielākā starptautiskā tūrisma izstāde “MATKA 2023”, kurā daudzu valstu nacionālo stendu vidū bija arī Latvijas Investīciju un attīstības aģentūras Tūrisma departamenta organizētais Latvijas nacionālais stends. Tajā ar Latvijas tūrismu un tā piedāvājumu izstādes viesus iepazīstināja 14 Latvijas tūrisma nozares pārstāvji – viņu vidū arī Vidzemes plānošanas reģions, kas kopā ar pašvaldību sadarbības partneriem, tostarp Saulkrastu novadu, izveidojuši tūrisma ceļu “Via Hanseatica”.

Tūrisma maršruts “Via Hanseatica” vijas cauri Saulkrastu, Siguldas, Cēsu, Limbažu, Smiltenes, Valmieras un Valkas novadiem, un dalībai izstādē tika prezentēts sagatavotais “Via Hanseatica” jaunais informatīvais tūrisma materiāls – karte “Rīga – Tartu” somu valodā. Tā apkopo tūrisma objektus un interesantas tūristu piesaistes vietas kādreiz nozīmīgā, senā tirdzniecības ceļa apkārtnē kā Vidzemē, tā arī Igaunijas dienvidaustrumos (maršruta pamatā ir transporta “koridors”, kurš vijas gar A3 šoseju). Tā kā Saulkrastu novada pašvaldība tūrisma maršrutā “Via Hanseatica” pārstāv tikai Sējas pagastu, tad no Saulkrastu novada bukletā tika iekļauti Sējas pagasta objekti – Sējas dižozols, Augustes iedvesmas dārds, Pirts muzejs un Z/S bioloģiskā saimniecība “Priežkalni”.

Tūrisma ceļa “galapunkti” – Rīga un Tartu – ir starptautiski pazīstami, tāpēc stenda apmeklētāji izrādīja interesi par daudzveidīgajām atpūtas iespējām Vidzemē. Daudzi apkopo idejas iedvesmojošiem ceļojumiem vasaras atvaļinājumu laikā vai plāno maršrutus garākiem ceļojumiem visās trīs Baltijas valstīs. Stenda viesiem bija dažādas intereses – pārgājienu maršruti un dabas takas, velomaršruti, vēsturiskās pilsētas, pilis, kultūras mantojums, SPA atpūta un citas. Apmeklētāji uzdeva jautājumus par apmešanās vietām ar kemperiem, ceļošanu ar sabiedrisko transportu.

“MATKA” ir lielākais tūrisma gadatirgus/ izstāde Ziemeļeiropā, kas pulcē gandrīz 1000 ceļojumu organizatorus, tūrisma organizācijas, 1050 mediju pārstāvjus, nozares blogerus un aptuveni 80 300 apmeklētājus no vairāk nekā 90 pasaules valstīm.