Izziņas par personas deklarēto dzīvesvietu saņemšana
Pašvaldība ziņu pieprasītājam izsniedz Fizisko personu reģistrā iekļautās ziņas par personas aktuālo deklarēto vai reģistrēto dzīvesvietu (adresi), ja personas dzīvesvieta ziņu izsniegšanas brīdī vai mirušas personas pēdējā deklarētā vai reģistrētā dzīvesvieta ir attiecīgās pašvaldības administratīvajā teritorijā. Šādu izziņu pašvaldībā var pieprasīt tikai persona pati par sevi, savu bērnu, kurš jaunāks par 18 gadiem, vai par aizbildnībā vai aizgādnībā esošo personu.
Ministru Kabineta noteikumi Nr.563 Fizisko personu reģistrā iekļauto ziņu izsniegšanas kārtība nosaka kārtību, kādā Pilsonības un migrācijas lietu pārvalde bez maksas sniedz nekustamā īpašuma īpašniekam vai viņa pilnvarotai personai ziņas par personām, kuru dzīvesvieta deklarēta, reģistrēta vai norādīta kā papildu adrese viņa īpašumā, un sniedzamo ziņu apjomu.
Pakalpojuma pieprasīšana
Klātienē Saulkrastu novada valsts un pašvaldības vienotajos klientu apkalpošanas centros, iesniedzot šādus dokumentus:
- iesniegums par izziņu par deklarēto dzīvesvietu ( veidlapas) – jāiesniedz oriģināls;
- Latvijā derīgs personu apliecinošs dokuments (pase vai personas apliecība) – jāuzrāda oriģināls;
- pilnvarotai personai personu apliecinošs dokuments un notariāli apliecināta pilnvara;
- fiziskas personas likumiskajam pārstāvim personu apliecinošs dokuments un pārstāvību apliecinošs dokuments – jāuzrāda oriģināls;
- miršanas apliecība (ja izziņu pieprasa par mirušas personas pēdējo deklarēto dzīvesvietu) – jāuzrāda oriģināls;
- lai saņemtu valsts nodevas samaksas atvieglojumus, uzrāda attiecīgo statusu vai faktu apliecinošu dokumentu (ja šāds dokuments nav iestādes rīcībā);
- dokuments, kas apliecina valsts nodevas nomaksu.
Elektroniski (parakstītu ar drošu elektronisko parakstu) pakalpojumu var pieprasīt, nosūtot iesniegumu par izziņu par deklarēto dzīvesvietu uz pašvaldības e-pastu: pasts@saulkrasti.lv vai pašvaldības e-adresi.
Pakalpojuma apmaksa
Lai saņemtu izziņu, pakalpojuma pieprasītājam jāveic valsts nodevas samaksa 2,50 EUR apmērā.
Ar Ministru kabineta noteikumiem Nr. 485 “Noteikumi par valsts nodevu par informācijas saņemšanu no Fizisko personu reģistra” var iepazīties šeit https://likumi.lv/ta/id/324592-noteikumi-par-valsts-nodevu-par-informacijas-sanemsanu-no-fizisko-personu-registra
Valsts nodevas apmaksu veic pārskaitot uz Saulkrastu novada pašvaldības norēķinu kontu:
Saņēmēja nosaukums: Saulkrastu novada pašvaldība
Saņēmēja reģistrācijas numurs: 90000068680
Bankas konts: LV78 UNLA 0050 0085 289 48
Bankas nosaukums: A/S „SEB banka”
Bankas kods: UNLALV2X
Maksājuma mērķis: valsts nodeva par informācijas saņemšanu no reģistra (MK noteikumu Nr.485 2.4.punkts).
Pakalpojuma saņemšana
Izziņa par deklarēto dzīvesvietu tiek izsniegta klātienē pēc iesniegto dokumentu pārbaudes un ziņu par personas deklarēto dzīvesvietu aktualizēšanas Fizisko personu reģistrā vai elektroniski (parakstīta ar elektronisko parakstu), nosūtot uz personas e-adresi vai e-pastu.