2022. gada nogalē pašvaldībai tika apstiprināts projekts „Gājēju infrastruktūra Tallinas ielā”, un, iestājoties būvniecībai labvēlīgiem laika apstākļiem, šā gada pavasarī sākta projekta īstenošana. Projekta ietvaros veikta Tallinas un Melnsila ielu krustojuma pārbūve, lai „mierinātu” satiksmi un nodrošinātu drošu gājēju pārvietošanos. Tika izbūvēta gājēju ietve un apgaismota gājēju pāreja.

Projektam tika veikts ceļu drošības audits, lai panāktu, ka ceļu projekti un ar ceļu satiksmi saistītu objektu būvprojekti tiktu izstrādāti atbilstoši ceļu lietotāju drošības prasībām un lai esošo ceļu tīkls atbilstu satiksmes drošības prasībām, novēršot iespējamos ceļu satiksmes negadījumus. Lai nodrošinātu gājēju un velobraucēju satiksmes infrastruktūras savienojamību, pašvaldība ir uzsākusi būvprojekta izstrādi gājēju ietves izbūvei Melnsila ielā no Ainažu ielas līdz Jūras prospektam.

Saulkrastu novada domes priekšsēdētājs Normunds Līcis: „Par nepieciešamību „mierināt” satiksmi, iebraucot Zvejniekciemā no Skultes puses, un uzlabot gājēju drošību šajā krustojumā ir diskutēts iedzīvotāju sapulcēs, un šo jautājumu jau vairāku gadu garumā ir aktualizējuši Zvejniekciema skolas audzēkņu vecāki, kuru bērni no Limbažu ielas puses dodas uz skolu, stadionu utt., kā arī iedzīvotāji ar ģimenēm uz jūru. Vairāki iedzīvotāji jautāja pašvaldībai, vai nebija vieglāk vienkārši ierīkot „zebras” pāreju. Diemžēl, vai par laimi, nevienu gājēju pāreju nevar tā vienkārši ierīkot, uzzīmējot „zebru”. Risinājumam ir jāizstrādā tehniskais projekts (to izstrādā sertificēts ceļu projektētājs), gājēju pārejai pār nozīmīgu ceļu ir jābūt ar speciālām vertikālajām zīmēm, apgaismotai utt. Projektam jāsaņem pozitīvs CSDD ceļu satiksmes drošības audits. Sākot projektēšanu, bija skaidrs, ka risinājums nebūs vienkāršs, un ne velti dēļ iespējamajām izmaksām tas tika atlikts vairāku gadu garumā, jo:

  1. krustojuma tuvumā atrodas autobusa pietura, līdz ar to jāievēro noteiktais minimālais attālums līdz gājēju pārejai. Tāpēc gājēju pāreja atrodas aiz Limbažu ielas;
  2. nepieciešama ietve no autobusa pieturas līdz Limbažu ielai, bet tajā vietā ir dziļš grāvis;
  3. Limbažu iela neatrodas tieši pretī Melnsila ielai;
  4. gājēju pārejas vietā ir automašīnu bremzēšanas/kreisā pagrieziena josla, kas bija aktuāla laikā, kad šo ceļu projektēja un tas pildīja A1 (Tallinas šosejas) funkciju.

Ja kādam ir interese par pašvaldības iepirkumiem, piedāvātāju cenām, uzvarētājiem – jebkuram ir iespēja to visu apskatīt IUB mājaslapā, kur var atrast tehnisko dokumentāciju, redzams, kāda ir bijusi konkurence uz katru pašvaldības iepirkumu, un piedāvātās cenas.”
Projekts Nr. 22-04-FL02-F043.0205-000003 „Gājēju infrastruktūra Tallinas ielā”.
Kopējās projekta plānotās izmaksas –102 357,04 EUR, no tām publiskais finansējums – 49 500 EUR.

Projektu līdzfinansē ES Eiropas Jūrlietu un zivsaimniecības fonds ar Lauku atbalsta dienesta un biedrības “Jūras Zeme” atbalstu.