Lai valsts arī turpmāk varētu nodrošināt augstu pakalpojuma kvalitāti, kurā ietilpst arī sabiedriskā transporta biļešu sistēma, Sabiedriskā transporta padome (STP) apstiprināja jaunu reģionālā sabiedriskā transporta (autobusi un vilcieni) biļešu un tarifu sistēmu, kas ir solis virzienā – viens tarifs, viena biļete, viens maršrutu tīkls. Jaunā tarifu sistēma spēkā stāsies pakāpeniski no 2024. gada 1. aprīļa līdz pat 2025. gada vidum. 

Jaunās tarifu un biļešu sistēmas veidošanas principi

  1. Tarifa izlīdzināšana autobusu pārvadājumos.Tiek ieviests vienots tarifs, lai izlīdzinātu esošās tarifu atšķirības starp dažādiem reģioniem un dažādas nozīmes maršrutiem, kur biļetes cena par vienu un to pašu veikto attālumu ir dažāda.

  1. 30 dienu biļete regulārajiem pasažieriem.Līdz šim mēnešbiļetes vilcienos tika izmantotas 10% braucienu, bet reģionālajos autobusos – 4%. Ja esošā mēnešbiļete vilcienā pasažierim atmaksājās pēc 33 braucieniem un autobusā pēc 41 brauciena, pēc jaunās tarifu sistēmas ieguvums pasažierim vilcienos un autobusos būs jau no 21. brauciena. Ar šo tiks atalgoti sabiedriskajam transportam lojālie klienti, kuri sabiedrisko transportu lieto bieži.
  2. Biļete Vilciens+.Lai stiprinātu sabiedriskā transporta sistēmā vilcienu kā mugurkaulu un veicinātu pārsēšanos uz sabiedrisko transportu, no 2024. gada vidus tiks ieviesta jauna biļete Vilciens+, ar kuru varēs braukt īsos braucienos ar autobusu uz vai no vilciena pieturas punkta bez papildus maksas.
  3. Zonas princips.Turpmāk ar to pašu biļeti, kas iegādāta izmantošanai vilcienā A zonā, varēs braukt ar jebkuru vilcienu tās pašas zonas ietvaros. Savukārt ar biļeti, kas iegādāta jebkurā citā zonā (B, C, D, E) vai ārpus tās (dīzeļvilcieni), varēs braukt līdz jebkurai pieturai A zonas ietvaros pēc pasažiera izvēles.
  4. Transportlīdzeklī dārgāk.Lai atvieglotu autobusu vadītāju darbu un paaugstinātu drošību, pie autobusu vadītāja iegādātās biļetes turpmāk pasažieriem būs jāiegādājas par paaugstinātu maksu. Arī pie vilciena konduktora iegādātās biļetes būs par paaugstinātu maksu (piemaksa, iegādājoties biļeti pie vilciena konduktora, būs 1.00 eiro).
  5. E-vidē – lētāk.Elektroniski iegādātās biļetes mobilajās aplikācijās un internetā pasažieriem kļūs lētākas. Mērķis ir mainīt pasažieru paradumus un veicināt biļetes neiegādāties pie vadītāja vai kasēs.
  6. Vienkāršots biļešu klāsts.Jaunajā tarifu sistēmā biļešu klāsts ir kļuvis vienkāršāks un pārskatāmāks. Pasažieri varēs izvēlēties sev piemērotāku biļešu veidu no 8 biļešu veidiem vilcienos un 7 reģionālajos autobusos.
  7. Salāgots vilcienu un autobusu biļešu klāsts.Līdz šim biļešu klāsts vilcienos un autobusos bija atšķirīgs. Virzoties un vienoto biļešu sistēmu, jaunajā tarifu sistēmā vilcienu un reģionālo autobusu biļešu klāsts ir salāgots. Piemēram, reižu skaita biļete turpmāk būs pieejama gan vilcienos, gan autobusos.
  8. Brauciena minimālā maksa.Jaunajā tarifu sistēmā tiek saglabāts minimālās maksas princips, taču, lai šo tarifu salāgotu ar valstspilsētu sabiedriskā transporta sistēmām, tiek noteikta minimālā braukšanas maksa: Rīgā – 1,50 eiro, citās valsts pilsētās – 1,00 eiro un ārpus valsts pilsētām – 0,70 eiro.
  9. Nekonkurēt ar pilsētas tarifiem.Virzoties uz integrētu sabiedriskā transporta tīklu, braukšanas maksa reģionālajā sabiedriskajā transportā tiks salāgota ar braukšanas maksu valstspilsētās.