Saulkrastu novada pašvaldība ir apkopojusi aktuālākos iedzīvotāju jautājumus, kas saņemti pašvaldības tīmekļvietnē www.saulkrasti.lv februārī. Kopumā saņemti 18 jautājumi, no kuriem daļa ir par konkrētu cilvēku īpašumiem, līdz ar to tie netiks publicēti.

Atgādinām, ka pašvaldība sniedz atbildes uz uzdotajiem jautājumiem gadījumos, ja tiek norādīta e-pasta adrese, uz kuru atbildi nosūtīt.

Jautājumu un pašvaldības sniegto atbilžu apkopojums

Jautā Ilze
Jautājums:
Informēju par Zvejniekciemā Upes ielā izvietotajām pasta kastītēm. Tās izskatās ļoti bēdīgā stāvoklī, šķības, greizas, sarūsējušas, daža laba atrodas uz zemes (Upes ielas sākumā). Kauns pašiem un kauns, ka to redz iebraucēji. Vai tiks darīts kaut kas lietas labā?
Atbilde:
Paldies par jūsu ziņu, taču aicinām šajā gadījumā sazināties ar pašiem nekustamo īpašumu īpašniekiem, jo saskaņā ar Pasta likuma 49.panta 4.daļu, par lietotāju pastkastīšu uzstādīšanu un remontu atbild lietotāji, kas šajā gadījumā ir māju īpašnieki.
Lai cik ļoti mums gribētos, lai novads būtu skaists un sakopts, sava roka tajā ir jāpieliek arī pašiem iedzīvotājiem un nekustamo īpašumu īpašniekiem.
Jautā Roberts
Jautājums:
Vairākus gadus esmu deklarēts Saulkrastu iedzīvotājs. Vēlējos uzzināt, kādas iespējas tikt pie kapa vietas Saulkrastu kapsētā? Mani dzimtas kapi ir citu radu pārziņā, tāpēc vēlētos sakārtot šo jautājumu pirms akūtas nepieciešamības.

Atbilde:
Kā mūs informēja Saulkrastu kapu pārzine, kapu vietas Saulkrastu kapsētā iegādāties nevar. Tās Saulkrastu novadā deklarētam cilvēkam piešķir pēc nāves, pamatojoties uz dzimtsarakstu nodaļas izsniegtu miršanas apliecību.
Par citiem noteikumiem, kas attiecas uz kapsētas uzturēšanu un kapavietām, aicinām izlasītsaistošajos noteikumos nr.40/2008 “Saulkrastu pilsētas kapsētas uzturēšanas noteikumi”.

Jautā Jānis
Jautājums:
Esmu iegādajies Saulkrastu lauku teritorijā zemes gabalu, uz kura ir 20 kvm maza koka vasaras māja, kura nav reģistrēta… Vai man tas ir jādara, vai līdz konkrētam kvm skaitam tas nemaz nav vajadzīgs!?
Atbilde:
Ja esat iegādājies zemes gabalu un Zemesgrāmatā nav iereģistrētas uz tā esošās būves, vienkāršiem vārdiem sakot, jūs esat nopircis tikai zemes gabalu un pastāv iespēja, ka ēkai uzrodas cits īpašnieks. Tāpēc ir ļoti būtiski sakārtot dokumentāciju, lai viss būtu korekti gan juridiski, gan būvniecības ziņā.
Lai ēku iereģistrētu Zemesgrāmatā, jums tā vispirms ir jānodod ekspluatācijā. Šobrīd atsaucoties uz normatīvajiem aktiem, jūsu koka vasaras māja uzskatāma par patvaļīgu būvi, un, lai to nodotu ekspluatācijā, jāvēršas Saulkrastu novada būvvaldē. Turklāt jebkura būvniecības iecere, kura tiek nodota saskaņošanai būvvaldē, tiek vērtēta kā jauna iecere, neskatoties uz to, ka būvdarbi ir realizēti pirms būvniecību atļaujošās dokumentācijas saņemšanas.
Saskaņā ar 19.08.2014 MK noteikumu Nr.500 “Vispārīgie būvnoteikumi” 1.pielikumu vienstāva ēkas ar apbūves laukumu līdz 60 kvm ir pirmās grupas ēkas.
Atbilstoši 02.09.2014. MK noteikumiem Nr.529 “Ēku būvnoteikumi” 22.punktam, Saulkrastu novada būvvaldē jums jāiesniedz paskaidrojuma raksta I daļu, kurai pievieno šādus dokumentus:

  1. īpašuma, valdījuma vai lietojuma tiesības apliecinošus dokumentus, ja attiecīgā informācija nav pieejama valsts informācijas sistēmās;
  2. saskaņojumu ar trešajām personām, kuru tiesības tiek skartas (ja būvi izvieto tuvāk par 4 m no kaimiņu īpašuma robežas), un citas atļaujas vai saskaņojumus normatīvajos aktos noteiktajos gadījumos;
  3. skaidrojošu aprakstu par plānoto būvniecības ieceri;
  4. grafiskos dokumentus:
    4.1. objekta vizuālo risinājumu, bet novietošanas gadījumā – ražotāja būvizstrādājuma tehnisko dokumentāciju un grafisko dokumentu ar ēkas fasādi;
    4.2. situācijas plānu atbilstošā vizuāli uztveramā mērogā (M 1:250; M 1:500; M 1:1000) uz zemes robežu plāna, kurā norādīta paredzētā objekta piesaiste zemes gabalā un tā ārējie izmēri.

Dokumentus būvvaldē iesniedz elektroniski Būvniecības informācijas sistēmā BIS – bis.gov.lv
Par būvniecības jautājumiem aicinām sazināties ar Saulkrastu novada būvvaldi: buvvalde@saulkrasti.lv vai zvanot pa tālruni 67142519.

Jautā Sandra
Jautājums:
Dzīvoju ***, Lojā. Līdz manām mājām ir pagasta ceļš, kurš līdz šim tika attīrīts no sniega regulāri. Patreiz ceļs netiek tīrīts, uz darbu nevaru izbraukt, kaimiņi bērnus uz skolu nevar izvest. Mans vīrs ir invalīds, kura veselības dēļ ir reizēm jāizsauc ātrā palīdzība. Apvienojot novadus solījāt, ka dzīves kvalitāte nepasliktināsies. Ceru, ka mans palīgā sauciens tiks sadzirdēts.
Atbilde:
Paldies par ziņu! SIA “Saulkrastu komunālserviss” pērnā gada 1.decembrī ir noslēdzis līgumu ar SIA “GDC” par ceļu uzturēšanu ziemas periodā Sējas pagastā. Sazvanot šo uzņēmumu, saņēmām informāciju, ka tieši vakar viņi esot saņēmuši informāciju par to, ka šis ceļš arī esot jātīra un tuvākajā laikā to solīja izdarīt.
Kaut arī ir pagājis pusgads kopš apvienošanās, Saulkrastu novada pašvaldības darbinieki vēl iepazīst situāciju Sējas pagastā un vēl var gadīties neskaidrības, problēmsituācijas un kļūdas. Lūdzam par tām atvainot un droši ziņot, lai varam kopīgi risināt!
Ja arī turpmāk gadās situācija, ka ceļš nav iztīrīts, lūdzam zvanīt uzņēmumam pa tālruni 28748604.
Jautā Sarmīte
Jautājums:
Ar kuru dzīvnieku patversmi Saulkrastu novada pašvaldībai ir noslēgts līgums? Precīzāk, ja Saulkrastos tiek noķerts klaiņojošs dzīvnieks, uz kuru patversmi tiek vests?
Atbilde:
Policija noslēgusi līgumu ar SIA “Saulkrastu veterinārā ambulance”, kura pēc policijas lūguma nodrošina bezsaimnieku kaķu izķeršanu un sterilizāciju Saulkrastu novadā, kā arī ar dzīvnieku patversmi “Mežavairogi”, kura pēc policijas lūguma nodrošina bezsaimnieka klaiņojošu kaķu un suņu izķeršanu, izmitināšanu, uzturēšanu un aprūpi.
Jautā Tatjana
Jautājums:
Man ir jautājums par ugunskura dedzināšanu teritorijas uzkopšanai. Vai ir atļauts?
Atbilde:
Saskaņā ar Saulkrastu novada domes 27.10.2021. saistošo noteikumu Nr. SN 16/2021 “Par sadzīves atkritumu apsaimniekošanu Saulkrastu novadā” 24. 3.apakšpunktu, atkritumu radītājiem un valdītājiem Saulkrastu novada administratīvajā teritorijā ir aizliegts jebkādā veidā dedzināt sadzīves atkritumus. Laika posmā no 1. oktobra līdz 30. aprīlim fiziskām personām uz savā īpašumā vai lietošanā esošas zemes, ir pieļaujama mājsaimniecības ietvaros lūzušo zaru un koku, krūmu un dzīvžogu kopšanas rezultātā nozāģēto zaru dedzināšana, ja tas apkārtējiem iedzīvotājiem nerada traucējošas smakas.
Jautā Vladimirs
Jautājums:
Pagājušajā gadā mēs nopirkām vasarnīcu “Saulītē”. Gribam tur deklarēt dzīvesvietu. Saistībā ar to gribam pajautāt kādi pienākumi un tiesības tiks piemēroti šajā gadījumā? Arī interesē īpašuma un zemes nodokļa piemērošana.
Atbilde:
Kā mūs informēja Saulkrastu novada pašvaldības nekustamā īpašumu nodokļu administratore, nodoklis zemei ir 1,5% no zemes kadastrālās vērtības.
Ēkai :
1. ja īpašumā ir deklarēta vismaz viena persona, likme ir 0,2% no ēkas kadastrālā vērtības
2. ja nav deklarēta neviena persona, likme ēkai ir 1,5 % no ēkas kadastrālās vērtības.
Ja īpašnieks ir deklarēts sev piederošajā īpašumā, tad uz iesnieguma pamata ir tiesīgs saņemt nodokļa atvieglojumu saskaņā ar Saulkrastu pašvaldības saistošajiem noteikumiem Nr.15/2021. Tādā gadījumā saskaņā ar šiem saistošajiem noteikumiem, katru gadu līdz 31.decembrim pašvaldībā jāiesniedz iesniegums. Plašāk informāciju atradīsiet šeit.
Jānoslēdz līgums ar SIA ZAAO par atkritumu izvešanu, plašāk informācija šeit.
Jautā Agnis
Jautājums:
Kādi dokumenti un kādā veidā jāiesniedz, lai saņemtu pašvaldības līdzfinansējumu privātajā pirmskolas izglītības iestādē Ādažos?
Atbilde:
Saskaņā ar Saulkrastu novada domes 27.10.2021. saistošajiem noteikumiem nr.19/2021 “Kārtība, kādā Saulkrastu novada pašvaldība piešķir un izmaksā kompensāciju par pakalpojumu, kuru bērns saņem pie privātā bērnu uzraudzības pakalpojuma sniedzēja vai privātajā pirmsskolas izglītības iestādē”, tiesības pieprasīt kompensāciju ir vienam no bērna likumiskajiem pārstāvjiem, ja:

  • bērna un viena no likumiskajiem pārstāvjiem dzīvesvieta deklarēta Saulkrastu novada administratīvajā̄ teritorijā;
  • bērns pirms kompensācijas pieprasīšanas reģistrēts uzņemšanas reģistrā̄ Pirmsskolas iestādē̄ un netiek nodrošināts ar vietu Pirmsskolas iestādē̄ (Saulkrastu novadā);
  • bērns nav reģistrēts citas pašvaldības izglītības iestādē̄, un par šo bērnu pašvaldība neveic attiecīgās pašvaldības padotībā̄ esošās izglītības iestādes uzturēšanas izdevumu finansēšanu;
  • bērna vecums atbilst Noteikumu 2.punktā noteiktajam vecumam. (Pašvaldības kompensētu pakalpojumu bērnam nodrošina no pusotra gada vecuma līdz brīdim, kad tiek uzsākta bērna obligātā̄ sagatavošana pamatizglītības ieguvei.)

Ja izpildās iepriekšminētie priekšnosacījumi, tad bērna likumiskais pārstāvis (kurš deklarēts Saulkrastu novadā):
1. uzraksta iesniegumu (Pielikums Saulkrastu novada domes 2021. gada 27. oktobra saistošajiem noteikumiem Nr. SN 19/2021);
2. pievieno bērna dzimšanas apliecības kopiju;
3. pievienot dokumentu, kas apliecina bērna uzņemšanu Privātā iestādē vai pie Uzraudzības pakalpojuma sniedzēja, vai pie aukles;
4. un, ja šis uz jums attiecas, pievieno bāriņtiesas lēmuma, kas apliecina aizbildnības nodibināšanas faktu vai audžuģimenes statusa piešķiršanu, kopiju, ja lēmums nav pieņemts Saulkrastu novada bāriņtiesā (uzrādot oriģinālu).

Iesniegums un tā pielikumi jānogādā Saulkrastu novada pašvaldībā:
• izmantojot pašvaldības e-adresi latvija.lv portālā;
• attālināti izpilda iesniegumu un, parakstot ar drošu elektronisko parakstu, pievienojot zemāk minētos dokumentus nosūta uz e-pastu pasts@saulkrasti.lv;
• klātienē piesakoties (šobrīd pieejams no 1.marta) uzrāda personu apliecinošu dokumentu un iesniedz Saulkrastu novada pašvaldības Klientu apkalpošanas centrā (tālruņi saziņai: 67951250; 67142530; 25767651, e-pasts: pasts@saulkrasti.lv) vai ārkārtas situācijā – pie KAC ir pasta kastīte, kur var iemest šo iesniegumu un tā pielikumus.

Jautā Nauris
Jautājums:
Dzīvojot Saulkrastos, kur atrodas tuvākās bumbu patvertnes?
Atbilde:
Saulkrastu novada pašvaldības rīcībā nav informācijas par to, vai un kur Latvijā ir kāda bumbu patvertne.
Šobrīd vienīgais, ko mēs varam, ir aicināt izlasīt Aizsardzības ministrijas sagatavoto bukletu “Kā rīkoties krīzes gadījumā” par situāciju pirmajās 72h.